모던 라이프 스킬

비즈니스 영어 메일, 마무리 끝인사 골라 쓰기! 본문

영어 공부/비즈니스 영어

비즈니스 영어 메일, 마무리 끝인사 골라 쓰기!

모던피라미 2024. 8. 17. 18:05
728x90
반응형

업무와 관련된 메일을 모두 작성하고 나면 어떤 인사로 마무리를 해야 할지 고민될 때가 있다. 단지 'Thank you'로 끝내기보다는 감사를 표현하는 다양한 표현이나, 협력을 강조하는 인사를 적절하게 사용하는 것이 상대방에게 좋은 인상을 각인시키는 데 도움이 될 것이다. 상황이나 목적에 따라 쓸 수 있는 마무리 인사를 확인해 보고, 바로 활용해 보자.

 

비즈니스메일
Business E-mail Closings

 

 

1. 협력/협조에 감사드립니다.

  • Thank you for your valuable cooperation.
  • Your cooperation is greatly appreciated.
  • Thank you for your continued collaboration.
  • Thank you for a rewarding collaboration.
  • We value your collaboration.
  • We greatly appreciate our partnership. 
  • We cherish this partnership.
  • I appreciate our joint efforts.

 

2. 도움 주셔서 감사합니다.

  • Thank you for your continued support.
  • I sincerely appreciate your support.
  • Thank you for your generous support.
  • Thank you for being so supportive.
  • I’m truly grateful for your help.
  • Couldn’t have managed without your help. (당신의 도움이 없었다면 해내지 못했을 것입니다.)
  • We appreciate your assistance with heartfelt thanks. (당신의 도움에 진심으로 감사드립니다)
  • You’ve been a great help.

 

3. 답변 기다리겠습니다.

  • Looking forward to your response.
  • Your prompt(quick) reply is greatly appreciated.
  • Awaiting your feedback,
  • Keen to hear your thoughts. (Keen to: 간절히 원하다, 열망하다)
  • Hope to receive your feedback soon.
  • Awaiting your esteemed reply. (esteemed: 존경받을 만한 = 소중한, 귀한)
  • Please let me know your verdict. (verdict: 숙고한 뒤의 의견, 결정)
  • I await your valued opinion.

 

4. 언제든 연락주세요. 

  • Don't hesitate to contact me.
  • Feel free to reach out anytime.
  • Please feel free to contact me for assistance.
  • Your questions are always welcome.
  • Reach out with any queries or concerns.
  • I welcome your call or email at any time.
  • I'm available for any questions.
  • Let's keep the dialogue open.

 

5. 감사합니다.

  • Many thanks.
  • (My) Sincere thanks.
  • Thanks again.
  • Thank you kindly. (정중히 감사드립니다)
  • Thanks in advance. (미리 감사드립니다)
  • I sincerely thank you.
  • My heartfelt thanks.
  • I deeply appreciate it.
  • Thank you for your time and attention.

 

 

비즈니스 메일은 단지 업무상 소통의 수단일 뿐 아니라 비즈니스 파트너로서의 전문성과 신뢰성을 보여주는 하나의 채널이기 때문에, 섬세하게 마무리하는 것이 좋겠다. 작은 인사말 하나가 상대방에게 좋은 인상을 주어, 비즈니스 성과로도 이어질 수 있다는 점을 기억하자.

반응형